Raluca Harabagiu, creator de conținut și storyteller: „Sunt foarte multe femei care ar trebui să-și folosească vocea, și le încurajez să o facă.”

În limba engleză există un termen foarte frumos “late bloomer” – “o persoană ale cărei talente sau capacități nu sunt vizibile pentru alții decât mai târziu decât de obicei” (Wikipedia).

O persoană care înflorește pentru întreaga comunitate nu la 20 de ani, ci la 30, 40 sau chiar mai târziu. Dar atunci când o face, puterea sa de a-i transforma și a-i inspira pe ceilalți este cu adevărat extraordinară.

Un late bloomer este, în opinia mea, Raluca Harabagiu, content creator și storyteller, care a înflorit cu adevărat după 30 de ani. În aproape 3 ani de zile,  a reușit să creeze un blog cunoscut de lifestyle, ralucaharabagiu.com, în jurul căruia a pus bazele unei comunități de femei antreprenor din România, care se inspiră unele pe altele. Iar misiunea ei nu se oprește aici: este în proces de a crea o comunitate internațională de femei cu adevărat remarcabile.

Pasiunea Ralucăi a fost dintotdeauna scrisul.

Fiecare dintre noi își alege pasiunea. În cazul Ralucăi Harabagiu, pasiunea a ales-o pe ea. Încă din primii ani de viață, iar martoră e poza de la aniversarea de un an, atunci când unul dintre obiectele pe care le-a ales de pe tavă a fost stiloul. Pasiunea ei pentru scris a început în școala primară, s-a dezvoltat în cadrul liceului cu profil uman și mai apoi în cadrul Facultății de Științe ale Comunicării.

I s-a confirmat că drumul pe care l-a ales este cel potrivit încă din perioada studenției, când a urmat un internship la revista ELLE și i-au fost publicate 2 articole – unul pe travel și altul pe home deco. Tot în timpul facultății a lucrat la radio Itsy Bitsy. A continuat să lucreze în zona de comunicare: la Radio 21 pe partea de Social Media, apoi ca PR pentru un brand românesc de genți din piele, iar ulterior, un mix de social media, marketing și vânzări pentru resortul Domeniul Greaca.

Jobul de junior marketing specialist de la Afi Cotroceni a fost, așa cum spune Raluca, “unul dintre cele mai bune lucruri care mi s-au întâmplat vreodată” – pentru că aici a avut ocazia să învețe extrem de multe. După 3 ani, a plecat la Veranda Mall în calitate de director de marketing, unde s-a ocupat de deschiderea mall-ului. Și-a dat demisia după 8 luni, când a realizat că suferă de burnout, pe care-l ducea pe picioare de mai bine de un an.

“Am fost dintotdeauna genul de copil care nu a avut niciodată încredere în sine. Am fost foarte setată să bifez tot ce credeam eu că trebuie bifat: liceul X, facultatea Y, jobul Z. Am simțit mereu nevoia să demonstrez că pot, prin validări primite din exterior. Când am ajuns la Veranda Mall, la 29 de ani, într-o poziție de director de marketing, era ceva wow și toată lumea mă lăuda. Și atunci mi-am dat seama că, de fapt, nu simt nimic, eu, care toată viața mă luptasem să ajung până în punctul ăla și ar fi trebuit să fiu super entuziasmată. Am realizat că tot ce am făcut a fost pentru alții sau ca să obțin validarea de la ei, nu că mi-aș fi dorit eu neapărat.

În timp ce primeam felicitări din toate părțile, am simțit în corp un gol imens. A fost un wake-up call care mi-a confirmat că ceva e în neregulă cu mine. Apăruseră deja primele simptome de burnout: anxietate care culmina cu atacuri de panică, insomnii, kilograme în plus. Au urmat dureri de stomac și diverse eczeme. Atunci mi-am dat seama că somatizez. Corpul îmi transmitea că ceva nu e în regulă.”

Împreună cu soțul ei și-au luat un an sabatic și s-au mutat în Cognac (Franța) unde, cu mișcare și alimentație potrivită, a reușit să iasă din criză. A rămas însărcinată, dar, pentru că a avut probleme cu sarcina, s-au întors în țară.

După ce a născut-o pe Rita, Raluca și-a dat seama că nu poate să stea acasă doi ani cu cea mică fără să facă ceva pentru ea. A creat atunci blogul ralucaharabagiu.com, și a început să scrie articole pe diverse teme: travel, parenting și depresie. “Am trăit niște lucruri aparte și m-am gândit că poate le ajută și pe alte mame care trec prin situația mea.”

Soțul, prietenele și familia au încurajat-o să crească blogul, să înceapă să-l monetizeze. Dar pentru asta, trebuia să se expună. Avea acasă un whiteboard pe care și-a făcut minuțios planul, numai că acel gând al expunerii a panicat-o atât de tare încât câteva luni de zile nu a mai scris nimic pe blog.

Blogul raluacaharabagiu.com – de la pasiune la business

Încet-încet, cu suportul unui terapeut care a ajutat-o să se înțeleagă mai bine și să capete mai multă încredere în ea, Raluca a reluat scrisul și a început să ia interviuri femeilor pe care le admira și considera că aveau ceva de spus.

„Nu mă cunoșteam cu ele și mi-a fost greu să le scriu în privat, dacă vor să-mi răspundă la întrebări. În tot acest timp, multe dintre femeile cărora le-am luat interviuri sau alături de care am colaborat într-un fel sau altul mi-au devenit prietene în viața reală.”

După primele interviuri, deși avea undeva la doar 2 500 followers pe Instagram, i-au fost propuse primele campanii de colaborare plătite: una din partea brandul de bijuterii Zea et Sia, iar alta din partea Cărturești Veranda.

Blogul ralucaharabagiu.com a crescut organic, iar odată cu el și vizibilitatea Ralucăi. A fost invitată într-un press trip la Hotel Ana Brașov, alături de creatori de conținut care aveau zeci de mii de followers.

“Am făcut mereu lucrurile în maniera mea, în acord cu valorile mele, în ritmul meu. Nu am ținut niciodată cont de trenduri, de ce se cere, de ce are priză mai mare. Indiferent că e vorba despre interviuri sau postări, eu pornesc de la ce-mi place și ce mă inspiră pe mine.

În Social Media postez exact așa cum simt. Pornesc de la personal și emoțional înaintea ideii de business. Nu am o strategie, nu am ore fixe la care postez și nici zile. Pot spune că mi-ar plăcea ca feed-ul meu de Instagram să fie mai estetic, dar mi se pare că și-ar pierde din autenticitate dacă m-aș focusa mai mult pe cât de ordonat este decât pe ceea ce simt acum și aici să transmit.

Există această concepție că online-ul este fals. Nu online-ul este fals. Oamenii sunt falși. În primii rând cu ei înșiși, apoi și cu alții.

Eu văd Instagramul ca pe o evadare din rutină și urât. Așa, urâtul poți să-l vezi și-n viața reală, nu mai trebuie să-l vezi și online.

În plus, am depășit mentalitatea asta, că există oameni care au o viață perfectă. Sunt oameni extrem de rezervați cu viața personală și în real life, nu doar pe Instagram. E alegerea lor. Atât timp cât nu faci rău, cât nu instigi la ură, discriminare și alți demoni, ei bine, ești liber să postezi ce vrei. Instagramul este moodboard-ul tău online – pe tine te face să te simți bine și pe alții îi inspiră.

Prin interviurile pe care le ia femeilor antreprenor din țara noastră, dar și prin produsele pe care le promovează, Raluca Harabagiu demonstrează de fiecare dată că este o susținătoare a conceptului made in România.

„Treaba asta cu lucrul făcut în serie limitată și mai în tihnă, cu anumite valori, mi-a fost insuflată și de mama mea, care știe să croșeteze, să tricoteze, face lucruri de mână. Așa mi-a fost mai ușor să înțeleg câtă muncă e de fapt în spatele unui produs handmade și de ce costă mai mult.

Mă simt infinit mai bine dacă port o bijuterie realizată în serie limitată, purtată și de alte femei cu care eu rezonez, pe care le admir, decât una made in China și pe care o are toată lumea. Suntem diferite, ar trebui să celebrăm această calitate inclusiv prin ceea ce alegem să purtăm.”

Pe blogul ralucaharabagiu.com, Raluca vorbește adesea despre simplitate și slow living.

„Am învățat cu adevărat ce înseamnă simplitate și slow living în perioada în care am trăit în Cognac. Faptul că mă duceam pe jos la brutăria preferată să-mi iau baghetele de pâine, pentru mine asta era efectiv o chestiune de lux – îmi permiteam să am timpul ăla cu mine, fără să stau cu stres sau nervi.

A nu se confunda simplitatea cu banalul. Nu sunt adepta lucrurilor ieftine, pentru că foarte puține lucruri ieftine sunt și de calitate.”

Raluca a organizat 6 ediții la rând evenimentul Connecting Women Entrepreneurs, în locația Velocità America House. Aici i-au fost alături de fiecare dată femeile care i-au fost sursă de inspirație în ultimii ani.

„Voiam să fac asta de 2 ani, dar nu am avut curajul. Ideea mi-a venit pentru că îmi tot spuneau femei care se vedeau la alte evenimente că se cunosc „via” mine. Nu am făcut nimic concret până când nu m-am întâlnit cu Oana Nicolae, cu care am fost colegă la Afi Cotroceni, și care are franciza Velocità America House. Ea mi-a propus să-mi aduc acolo comunitatea. Îi sunt recunoscătoare!

Am organizat acest eveniment în ideea în care să „pay forward” către toate femeile care m-au susținut în ăștia doi ani, indiferent că a fost vorba de campanii, colaborări sau mi-au oferit un simplu share ori o încurajare. Fără ajutorul lor nu aș fi reușit să am încredere în mine și să fac ceea ce fac astăzi.

În plus, mi se pare că întotdeauna trebuie să dai înapoi binele pe care-l primești. Practic, la evenimentele Connecting Women Entrepreneurs, sunt prezente femei din domenii diferite, dar cumva din aceeași zonă. Se întâlnesc, se cunosc între ele, unele se împrietenesc, iar altele găsesc modalități de a colabora.

Nu vreau să mă erijez în vreo feministă, nu admir niște femei doar pentru că sunt femei, ci înainte de toate, pentru ce au făcut. Din păcate, avem suficient de multe exemple de „așa nu” și când vorbim despre femei.”

Raluca Harabagiu nu s-a oprit în a căuta femei care inspiră doar în România. A depășit granițele și, în rubrica din limba engleză de pe blogul ei, a realizat interviuri cu femei din toată lumea.

Le-a descoperit pe Instagram, canalul ei principal de inspirație. Inițial, i-a scris unei tipe influencer din Spania, Ylenia López-Llata care are un mic business cu bijuterii și accesorii de artizanat și ulterior i-a trimis întrebările pentru interviu. Nu avea așteptări, dar faptul că i-a răspuns, asta i-a dat un pic de avânt. A urmat un interviu cu Irene Berni o femeie din regiunea Toscana – Italia care are o vilă foarte veche din secolul al XIX pe care o închiriază, apoi cu Esra Yilmaz, din Turcia, alta Sophie din Germania și tot așa.

Pe lângă blogul ralucaharabagiu.com, Raluca are colaborări în zona de comunicare cu diferite femei și branduri create de acestea, pe care ea le admiră.

„Am avut noroc să ajungă la mine niște colaborări potrivite. Colaborările sunt strict cu femei pe care eu  le admir. Nu pot să fiu creativă pentru cineva pe care-l nu-l plac. Ori e chimie, ori deloc, la mine nu funcționează între.”

Atunci când am spus că Raluca Harabagiu este un late bloomer, am făcut-o și pentru că am aflat că ea a îmbrățișat cu adevărat energia feminină și a înflorit după vârsta de 30 de ani.

Am fost întotdeauna foarte băiețoasă. Până la 30 de ani nu m-am îmbrăcat în rochii, nu m-am urcat pe tocuri decât dacă era chiar necesar. Ce m-a ajutat să îmi îmbrățișez feminitatea după?

Sesiunile foto realizate alături de unele dintre cele mai faine și mai talentate fotografe (și un fotograf): prietena mea, Ioana Buru – Desene cu lumină; Roxa și Eman – The Young Nomads; Maria și Patricia – The Yellow Creators; Felicia Simion. Îmi este greu să exprim în cuvinte ce boost de încredere mi-au oferit aceste experiențe. Le sunt profund recunoscătoare acestor femei. Și lui Eman!

Sesiunile de personal branding cu Rusanda Davideanu;

Cursul de dans pe care l-am făcut cu Andreea Tocitu,

Workshopurile florale de la Adina (En Rose)

Conversațiile Poem Boem organizate de lovely Ioana Enache;

Sesiunile de Neurofeedback pe care le-am urmat alături de minunata Mădălina Constantin, Neurominder;

După vârsta de 30 de ani am înțeles că aparențele efectiv nu contează dacă tu nu ești bine cu tine. Nu sunt o frumusețe răpitoare, dar seara, când pun capul pe pernă, îmi place de mine. Îmi place că sunt un om integru; evident, nu sunt un om perfect, și eu judec, critic, greșesc, dar nu fac niciodată rău cu intenție și nici compromisuri.

S-a mai schimbat ceva după 30 de ani: nu-mi mai iau validare exterioară decât de la persoane pe care eu le admir și le apreciez și de la care chiar cred că am de ce să-mi iau această validare (oricât am nega, cu toții avem nevoie de validare exterioară). În rest, nu mă mai interesează părerea altora.

Am învățat să spun unei femei dacă îmi place cum îi stă părul, cum e îmbrăcată. Vă rog să faceți și voi asta. Este uimitor cât de mult bine puteți să oferiți doar cu un simplu și aparent banal compliment.

Chiar weekend-ul trecut am povestit despre această călătorie a mea, în cadrul Blooming After 30s Flower Workshop, eveniment pe care l-am organizat alături de o echipă fantastică: Andreea Șerban, owner Milk&Honey Events și gazda acestui eveniment, The Yellow Creators, Maria & Patricia, Cristina Văcărelu și Constantin Niculae, echipa Rapsodia Cake, Diana Cojocaru.

Femeia care te-a inspirat cel mai mult

„Dana Sota, pentru că și interacționez cel mai des cu ea. Emană o feminitate aparte și la interior, și la exterior. Este smart, funny, un mix echilibrat de feminitate, eleganță, curaj, putere, asumare, dar și de relaxare – o combinație potrivită de ceea ce am eu nevoie în viața mea acum.”

Raluca își dorește ca valorile unei feminități autentice să le transmită mai departe către fiica ei, Rita. O ia de fiecare dată când are ocazia la ședințele foto (Ritei îi place extrem de mult să pozeze și o face nativ) și îi prezintă femei care o pot inspira.

„Activitatea pe care o desfășor îmi permite să o expun și pe Rita mea la frumos și la niște femei faine. Nu ai cum să îi cizelezi copilului bunul-gust dacă tu nu-l expui la estetică sub toate formele ei.”

Recent, Raluca a spus DA unei noi provocări. La finalul lunii martie, urmează să se mute împreună cu familia în Spania, pe Costa del Sol. Va continua să promoveze și să susțină femeile antreprenor de la noi via blog, plus Instagram, dar și prin intermediul unui concept de shop în care vrea să vândă și să promoveze produsele acestor femei, made in România.

Și-a propus să crească și pe viitor partea internațională a blogului, prin interviuri cu femei remarcabile din toată lumea. Mai mult decât atât, își dorește să creeze un hub pentru femei, unde va organiza evenimente & workshop-uri.

Un mesaj pe care-l transmiți tuturor femeilor

În primul rând, să aibă încredere în ele. Încrederea chiar schimbă multe, iar mie mi-a lipsit o bună bucată de vreme.

Să nu le fie frică niciodată să o ia de la zero, fie pe plan profesional, fie pe plan personal. E un efort continuu, dar trebuie să pui în balanță: cât de greu îmi este acum vs cât de grea ar fi schimbarea? Trebuie gândit pe termen lung. Și cel mai important, absolut nimic nu e mai important decât sănătatea – fie că e vorba despre cea psihică, fizică și emoțională.

Mai e un alt aspect pe care vreau să-l punctez: atât timp cât nu ești într-o situație extremă – să nu ai ce să mănânci sau unde să dormi – nu cred că trebuie făcut niciun compromis. La finalul zilei, tot ce contează e cum ești tu cu tine. Aparențele nu-ți aduc niciun câștig – dacă, de exemplu, tu plângi toată noaptea-n pernă, iar în Social Media toată lumea te vede zâmbind.

Le mai transmit să fie autentice. Viața e mult prea scurtă, așa că fii sinceră cu tine. Sunt foarte multe femei care ar putea să-și folosească vocea, și le încurajez să o facă.

sursa foto: arhiva personala Raluca Harabagiu

 

 

Spune-le și prietenilor tăi:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Spune-le și prietenilor tăi:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Spune-mi părerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest formular colecteaza numele, e-mailul si continutul dvs. pentru a putea urmari comentariile introduse pe site. Pentru mai multe informatii, verificati politica noastra de confidentialitate, unde veti primi mai multe informatii despre unde, cum si de ce stocam datele dvs.