Cei care n-au apucat sa-si goleasca cardurile ori buzunarele vineri, de “Black Friday”, si-au facut timp si au trecut weekend-ul acesta pe la “Targul de Carte Gaudeamus” din cadrul Romexpo.
Ca-n fiecare an, au fost prezente cele mai cunoscute edituri, variind atat oferta de carte (de la formatul clasic de carte la cel in format audio ori digital), cat si preturile. Daca unele edituri au ales ca strategia de marketing cel mai mic pret pentru a atrage cititorii (spre exemplu „Editura Adevarul” unde pretul cartilor era undeva intre 5-20 ron), alte edituri au mizat pe renumele lor, si, chiar daca reducerile au fost nesemnificative, au adus cele mai noi bestsell-uri nationale si internationale (una dintre ele a fost „Editura Humanitas”).
Altele au mizat pe creativitate, si, cu un design interesant al standurilor, si-au atras astfel cititori (spre exemplu „Editura Curta Veche” care, pentru a promova mai bine anumite categorii de carti, au improvizat o galerie de arta, cartile luand forma unor tablouri).
Nu au lipsit nici lansarile de carte, unde lumea se inghesuia ca la urs (la prezentarea cartii sale, Tudor Chirila a fost asaltat de domnisoarele doritoare de a face o poza cu el, fiind total dezinteresate de subiectul cartii in discutie).
Concluzii: Ca in fiecare an am vazut multa lume, inghesuiala mare, multe achizitii facute sub impulsul reducerilor, dar, am ajuns la concluzia ca un exces de carte nu va dauna niciodata romanilor asa cum va face consumul exagerat de electrocasnicie inutile, cumparate doar dintr-un consumerism exagerat, in stil american, facut intr-o zi de „Black Friday”.
Comentariile cititorului
Bună Cristina,
Cred că merge mai bine consumerism decât consumatorism. Ce zici? Asta si pentru că primul există în dictionar, iar cel de-al doilea nu. :-) ;-)
Toate bune!
Da, asa este. Am modificat:) Si… ma bucur ca-mi urmaresti blogul.:)