Lilia Gherboveț și povestea poșetelor românești la New York

Acum câteva săptămâni am văzut pe Instagram o fotografie cu o geantă de-a dreptul originală și adorabilă – un rucsac rotund din piele cu urechiușe atașate. Am căutat pagina ca să aflu mai multe despre brand și am aflat că se numește Margée, că gențile se vând cu succes în Dubai, Londra și Moscova iar recent au ajuns și în vitrinele magazinelor din New York. Întâmplător sau nu, peste câteva zile o prietenă mi-a spus că o cunoaște chiar pe posesoarea acestui business. Nu mică mi-a fost mirarea să aflu că brandul este românesc, iar Lilia Gherboveț, deținătoarea acestui business este o femeie frumoasă de 33 de ani, născută în Chișinău, care a pornit afacerea de la pasiunea ei pentru genți și, mai ales, din dorința de a lăsa moștenire fetiței ei acest brand.

Am fost în showroom, am admirat gențile și am stat de vorbă cu Lilia, să aflu povestea din spatele brandului.

Brandul poartă inițialele numelui fetiței mele -Maria Eva Gherboveț. Și dintr-un joc de cuvinte a ieșit Margée. Eva e foarte pasionată de genți. De pe la vreo 4 ani lua tot felul de cutii, le punea niște cordoane de stofă și le făcea poșete. Acum merge la cursuri de pictură, iar când ajunge acasă pictează genți. În weekend stă cu mine la showroom, vine și ea cu tot felul de idei și mă tot întreabă, când o să poată să vină să lucreze, să facă și ea genți? Cred că asta se moștenește, când era mică și eu eram la fel, îmi plăcea să cos, să fac lucruri manuale.

Lilia a vrut să se îndrepte spre chirurgie plastică, însă părinții ei fiind medici, nu au lăsat-o. Și, deși a terminat facultatea și masterul în marketing, iar mai apoi a lucrat câțiva ani în domeniul ăsta într-o multinațională, acum opt ani a revenit la ceea ce a pasionat-o dintotdeauna.

foto: Lilia Gherbovet

Cum ai făcut trecerea din corporație către propriul business cu genți?

 Când am rămas însărcinată cu al doilea copil, cu Eva, mi-am dat seama că o să fie foarte dificil să mă întorc în corporație să lucrez full time și atunci am zis să fac ceva ce îmi place. Și fiind pasionată de poșete m-am îndreptat către zona asta. Timp de aproape un an am făcut mai multe studii de piață să văd de unde aș putea să iau piele, unde aș putea să fac gențile și abia apoi am început afacerea. Inițial brandul s-a numit Concept 15 Milano și am pornit în acest proiect împreună cu o asociată.

 Am ales să lucrăm cu o fabrică din Brașov care făcea genți pentru branduri foarte mari din afară și asta pe mine m-a ajutat mult. Dacă în mod normal mi-ar fi luat probabil ani de zile ca să înțeleg procesul de producție, am reușit să învăț meserie în doar câteva luni.

 După doi ani eu și asociata mea ne-am separat, iar eu am făcut un fel de rebranding pentru Concept 15 Milano și atunci am înființat Margée, m-am axat să fac asta pentru fetița mea.

  Astăzi Margée livrează peste tot în lume, livrarea e gratuită și returul este de asemenea, gratuit.

Cum au ajuns gențile Margée să aibă succes în străinătate?

 Când am început business-ul, cu vreo șase ani în urmă, am avut noroc că Instagramul abia se dezvolta și noi am nimerit în trendul ăsta. Treptat, am crescut și noi o dată cu el.

 Am avut colaborări cu influenceri, am început cu Veronica Ferraro, prietena cea mai bună a Chiarei Ferragni și cu Valentina Ferragni, sora Chiarei. Ele au fost primele două influencere care ne-au deschis calea în afară. Având o comunitate foarte mare și fiind în top, asta ne-a ajutat pe partea de internațional. Apoi, foarte mulți stiliști din afară au început să ne ceară să le trimitem genți pentru vedetele pe care le reprezentau.

 Și treptat, consumatorii au început să prindă încredere. Dacă văd pe Instagram mai multe repere, filmulețe, poze, își fac deja o părere despre produsul în sine. Dacă mai și citesc pe site cum e făcut produsul, dacă știu că e din piele naturală, dacă știu de unde provine pielea, atunci asta le dă o încredere și mai mare.

 La fel a fost și în cazul magazinului din New York, ei ne-au văzut pe Instagram, ne-au contactat, ne-au spus că le plac mult produsele și că ar vrea să le aibă la în magazinul lor. Iar gențile Margée au ajuns în trei locații din Manhattan.

 De la magazinul din New York ne-a văzut redactorul șef de la revista Vogue UK care ne-a contactat, iar în decembrie o să apară în revistă un articol cu gențile Margée.

   Iar acum, spre exemplu, am lansat o linie de 12 genți pictate manual, practic reproducerea operelor lui Brâncuși. În 24 de ore au fost vândute toate, în special în afară. O geantă a fost cumpărată de una dintre cele mai cunoscute styliste de la Hollywood, care știa de Brâncuși. De la ea au aflat vedete și tot așa. E un snowball efect. Iar puterea online-ului e foarte mare. Cine vede pe Instagram o poză, ne scrie, îi dăm linkul, face comandă și în maxim o săptămână îi ajunge produsul.

Însă, așa cum mi-a mărturisit, bucuria e și mai mare atunci când vede că în România brandul Margée devine din ce în ce mai cunoscut. Adelina Pestrițu a fost prima vedetă de la noi care și-a asociat imaginea cu brandul, iar apoi a urmat Inna, Antonia și Gina Pistol.

Fiecare model de geantă are câte o denumire, mai precis fiecare model are ales câte un nume de fată. Când geanta iese din producție Lilia alege numele, își dă seama ce nume i s-ar potrivi cel mai bine.

foto:Lilia Gherbovet

Cel mai bine vândut model este Aime, un model care ne amintește de desenele animate cu Minnie și Mickey Mouse. De unde a pornit ideea acestui model și cum a ajuns să aibă un succes atât de mare?

Primele modele Margée au fost într-o linie clasică, mai pentru doamne, iar fetița mea îmi tot zicea:„Mami, vreau și eu o geantă, vreau și eu un ghiozdan”. Noi aveam la momentul acela o geantă pe formă rotundă care se vindea foarte bine în afară și atunci am zis că ce-ar fi dacă acel model l-am face rucsac. Mai ales că în Emiratele Arabe toate doamnele de acolo ne cereau modelul și în format rucsac. Așa că i-am adăugat barete și tot ce mai trebuia. Apoi m-am gândit că ce-ar fi dacă i-aș adăuga niște urechiușe și așa s-a născut modelul Aime, care a fost un boom, e best seller peste tot.

Au în jur de 30-40 modele de genți și alte câteva zeci de portofele. Iar pentru Margée calitatea este extrem de importantă. Atunci când expediază produsele packingul este perfect, coletul este parfumat. Clientul să aibă senzația aia de WOW  atunci când deschide coletul. Mergem foarte mult pe ideea de packing impecabil, spune Lilia.

De unde găsiți ideile pentru design? Cum alegeți materia primă, culorile?

În ceea ce privește designul, e o muncă la comun. Colaborăm cu o agenție din Milano, practic un hub de designeri. Ei vin cu ideea, cu prototipul și împreună cu ei facem selecția, modificăm.

Materia primă, pielea, accesoriile (fermoar, închizător etc) le luăm din Italia, din Toscana, de lângă Florența. Am găsit un producător cu tradiție veche, care are foarte multe tipuri de piele, iar pielea respectivă se pretează foarte bine pentru produsele noastre. Iar ăsta e un lucru important pentru că, de exemplu, poți să iei cea mai scumpă piele, dar o iei degeaba dacă nu merge să o pui pe calapod.

Culorile le alegem în funcție de tendințele sezonului. Până anul acesta, cu pandemia, mergeam în fiecare an la Milano cu unul-doi designeri, la târgul Lineapelle și făceam pe loc selecția de piele și accesorii. Anul acesta am făcut online, pe Face Time. Și pentru accesorii paleta de nuanțe este foarte mare. Auriul pentru un lanț nu e un auriu simplu. Este oro, light oro, bej oro, sunt zeci de nuanțe. Logoul trebuie să fie aceeași nuanță cu lanțul, cu fermoarul.

Lucrăm cu o fabrică din București. Suntem unicii români cu care lucrează, în rest lucrează cu branduri din afară. Ne simțim ca într-o familie, contribuie și ei cu idei. E foarte importantă chestia asta de producție, să vorbim aceeași limbă. Dacă nu, nu ies produsele așa cum trebuie.

Spuneai mai devreme de colecția exclusivă de genți cu picturi după capodoperele lui Brâncuși. Cum privesc femeile aceste genți unicat?

Colecția „Endless Brâncuși” e semnată de o  pictoriță, studentă în ultimul an la Facultatea de Arte, care a participat cu operele ei la diverse galerii în străinătate. Am văzut pur întâmplător creațiile ei, am contactat-o, iar ea a venit cu ideile. Gențile sunt unicat, ediție limitată, o singură geantă cu pictura respectivă, în total o serie de 12 produse. Am rămas foarte surprinsă să văd că în afară Brâncuși e cunoscut mai mult decât la noi.

Lumea a început să pună accent pe artă și le place să vadă la poșete ceva diferit, nu doar să fie din piele naturală, vor să aibă o tușă mai artistică. Mi-am oprit și pentru mine o geantă din colecția asta și am mers acum două săptămâni în Istanbul. În mall toată lumea mă oprea și mă întreba de unde e geanta. Și atunci am înțeles de ce foarte multe femei preferă să fie ceva deosebit. Pentru că îți atrage atenția într-un mod diferit și mai e și ideea aia, să știi că doar tu ai geanta aia, că e într-un singur exemplar.

Acum avem o listă de așteptare și o să încercăm de Crăciun să mai scoatem o ediție de acest gen.

Ai o familie tare frumoasă, cu trei copii și mai ai și un business de care trebuie să te ocupi. Cum îți împarți timpul?

E mai greu pe partea cu opționalele copiilor, du-o pe fată la balet, du-l pe băiatul cel mare la fotbal, du-l pe cel mic la tenis. Am noroc că școala are și after-school și am scăpat acum de stresul cu temele. Înainte făceam teme pe la 9-10 seara, parcă eram eu încă o dată la școală. Dar acum sunt mai flexibilă, am fetele de la birou care mă ajută, pot să stau și la fabrică, să supervizez.

Care sunt planurile pentru viitorul apropiat în ceea ce privește business-ul?

Avem un hub de gestiune și în UK, în Londra. Toate comenzile care sunt pentru internațional pleacă de acolo. Avem în plan ca în viitor să deschidem un magazin cu gențile noastre la Londra.

Vrem să ne dezvoltăm și aici, în România pentru că aici locuim. Ne dorim să creștem brandul în ambele direcții – și în online și în magazinele fizice.

Și o ultimă întrebare, pe care ar fi trebuit poate să ți-o adresez la începutul discuției noastre: Cât de importantă e o geantă în garderoba unei femei?

Mi se pare o piesă extrem de importantă. După mine, geanta caracterizează femeia. Pentru unele femei încălțămintea e piesa de rezistență, pentru mine e geanta. O geantă frumoasă, calitativă, îngrijită, caracterizează persoana care o poartă. De aceea geanta trebuie să fie perfect lucrată, din cele mai bune materiale, cu cele mai bune accesorii.

Produsele Margée le puteti găsi pe site-ul margee-shop.com  pe Facebook si pe Instagram

 

 

Spune-le și prietenilor tăi:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Spune-le și prietenilor tăi:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Spune-mi părerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest formular colecteaza numele, e-mailul si continutul dvs. pentru a putea urmari comentariile introduse pe site. Pentru mai multe informatii, verificati politica noastra de confidentialitate, unde veti primi mai multe informatii despre unde, cum si de ce stocam datele dvs.