Interviu cu Adina Necula: o poveste ladylike cu și despre frumusețe

Pe Adina Necula am întâlnit-o întâmplător la un curs de gătit, iar ceea ce mi-a atras atenția a fost aspectul perfect al tenului ei. Probabil că lucrează în domeniul de beauty mi-am spus, și, căutând pe internet, am găsit blogul ei și am aflat că este consultant de imagine și stil. Providența a făcut să o reîntâlnesc peste câteva zile chiar pe strada unde locuiesc și asa am aflat că suntem vecine de cartier. Ne-am dat în weekend întâlnire la o cafea la terasa din cartier și așa am început să o cunosc pe Adina și prietenia noastră. Nu mică mi-a fost surprinderea când am văzut cât de multe lucruri știe pe partea de beauty, cum povestește extrem de documentat despre serumuri și creme de față zeci de minute, cu o pasiune și răbdare pe care nu le-am mai întâlnit la nimeni.

Adina scrie de 16 ani în zona de beauty – a publicat peste 5 000 de articole, a lucrat 11 ani în presa tradițională, este primul blogger de beauty de la noi din țară –  este consultant de imagine și stil – pentru clienți individuali și grupuri –  și are propria agenție de comunicare și PR, Ladylike Communication.

În ultima noastră întâlnire ne-am așezat la o cafea și i-am pus întrebări despre tot parcursul ei profesional și, bineînțeles, am fost curioasă să aflu care sunt tendințele pe partea de îngrijire a pielii în 2020.

Primea mea curiozitate a fost să aflu de unde și când a început pasiunea Adinei pentru tot ce înseamnă industria beauty.

Pasiunea mea pentru partea de beauty a început din copilarie, din mediul familial, ca pasiunea oricărei tinere domnișoare pentru tot ce înseamnă arta cochetăriei și a frumuseții. Am avut șansa de a crește într-o familie aparte, atât bunicii cât și părinții mi-au insuflat această cultură a frumuseții pe lângă alte deprinderi firești ce țin de educație, comportament și atitudine. Mărturisesc că e cumva și nativ lucrul acesta, pentru că de când eram copil știam foarte bine ce îmi place și ce nu-mi place, atât în ceea ce privește vestimentația, cât și părul, și, ulterior, machiajul. Când aveam 4-5 ani nu mă îmbrăcam niciodată cu ce mi se aducea sau propunea dacă nu îmi plăcea 100%. Mă duceam eu și îmi alegeam din dulap ce îmi plăcea, cu o atitudine care pentru părinții mei era absolut delicioasă. Apoi, ca orice fetiță purtam pantofii cu toc ai mamei cu 10 numere mai mari.

Primul contact adevărat cu domeniul frumuseții l-a avut când avea 15 ani, în cadrul companiei Zepter. A mers cu mama ei la seminariile în care consultanții prezentau vasele pentru gătit profesionale. Numai că Adinei nu produsele de gătit i-au trezit interesul, ci un stand micuț cu produse de machiaj și îngrijire a pielii. Se întâmpla acest lucru în contextul în care în anii 90 piața de beauty de la noi din țară se dezvolta cu pași timizi. Erau puține locuri unde puteai sa găsești produse de machiaj: un INA Center aproape de Piața Romană și un Estée Lauder pe Calea Victoriei, iar testerele erau aproape inexistente. A mers la seminarii de beauty la Zepter, apoi a mers și la cele de vânzări, i-a plăcut și a avut primul ei contract de colaborare.

Eram foarte încântată că am găsit în sfârșit un loc unde puteam să testez produsele, să pun întrebări și primeam răspunsuri. Zepter a fost pentru mine prima școală de consiliere în beauty și de vânzări. Iar produsele erau foarte bune. Pe mine, după 16 ani în industria de beauty greu mai există un produs care să mă surprindă atât de mult încât să-i rețin calitatea, formula. Am și acum în minte formula glossului de la Zepter, un gloss cu strălucire de oglindă, singurul care la vremea respectivă nu crea o peliculă lipicioasă atunci când era aplicat.

Ulterior a făcut parte din echipa Avon, în perioada în care a fost lansat parfumul Little Black Dress, și în care s-au făcut campanii de marketing inimaginabile pentru momentul respectiv. Așa a avut ocazia să învățe cât mai multe despre promovare în această industrie.

Adina a terminat Facultatea de Știinte Politice din cadrul S.N.S.P.A, o specializare aparent fără legătură cu mediul de beauty în care profesează. Doar că Adina mi-a povestit cum istoria frumuseții merge mână în mână cu istoria omenirii.

Tot ce se întâmplă la capitolul ideal de frumusețe și înfățișare e în strânsă legătură cu evoluția pe plan socio-economic. Tot ce se întâmplă în societate, în atitudinile oamenilor se reflectă în preferințele pe care le au în materie de haine, machiaj, frumusețe, etc.

Dacă e să ne gândim la perioada new-lookului, perioada Dior, aceasta vine la pachet cu o nouă siluetă care pune accent pe talia de viespe, pe un tip de feminitate care până atunci nu era neapărat atât de evident. Femeile doreau să redevină iar femei după două dintre marile conflagrații mondiale, care pe multe dintre cele rămase acasă le debusolaseră, le înăspriseră și le făcuseră mult mai „masculine”. Femeile redescopereau cochetăria, moda și frumusețea.

Să nu uităm nici de revoluția lui Gabrielle Chanel și tot ce s-a întâmplat cu produsele din jerse introduse în garderoba feminină. Apoi tot ce au însemnat rochiile fluide, pălăriile, gențile (celebra Chanel 2.55 în care puteai să ascunzi un bilețel de amor de ochii curioșilor) și introducerea costumelor de baie.

Culoarea rujului și lungimea tivului nu a fost o chestiune de moment sau de inspirație a unui designer, ci un răspuns la anumite nevoi pe care societatea le resimțea în momentul respectiv.

După ce a terminat facultatea, Adina s-a angajat în presă, ca specialist pe partea de beauty și fashion. Între timp a făcut studii la Paris, unde a urmat cursurile de pregătire în domeniul cosmetic și în Londra, pe partea de imagine și stil. A mers ani buni la săptămâniile modei de la New York, Londra, Milano și Paris și în foarte multe press trip-uri unde a cunoscut mulți oameni intersanți, de la care a avut ce să învețe. Pe mentorul ei, Octavian Coifan, singurul parfumier român care a ajuns la Paris l-a cunoscut la un Fashion Week la Paris.

Adina a avut șansa să intervieveze peste 200 de oameni, iar printre ei și nume mari precum Jean-Claude Ellena, parfumierul Casei Hermes, prințul Niclas Massalsky, fondatorul Skincode ori Christopher Sheldrake, parfumierul Casei Chanel.

Toți oamenii mari pe care i-am intervievat m-au uimit prin firescul lor de a fi. De la fiecare am învățat câte ceva și am avut niște conversații pe care eu le denumesc de colecție. Să ai șansa să vorbești cu fondatorul La Prairie, La Mer ori să vezi cum se realizează celebrul parfum Chanel N 5 sunt ocazii unice.

M-a ajutat și faptul că în facultate am lucrat ca reporter în TVR unde am învățat să țin un microfon în mână, să vorbesc, să montez, să știu ce să cer cameramanului, am învățat ce e un plan apropiat, am învățat niște elemente esențiale despre imagine, despre cum se ia un interviu, iar toate lucrurile astea m-au ajutat mult în carieră.

În 2006 și-a lansat și blogul personal, www.adinanecula.ro primul blog de beauty din România și s-a dovedit a fi o decizie extraordinară.

E multă muncă să îți creezi un blog care să te reprezinte. Nu mi-am dorit să fiu un alt consilier de imagine, mi-am dorit să fiu o voce în ceea ce fac. Tata mi-a zis o vorbă când eram adolescentă: „indiferent ce îți dorești tu să faci în viața asta (drept, diplomație sau beauty) fă-o astfel încât să fii cea mai bună. Dacă nu ești cea mai bună în ceea ce faci, schimbă domeniul”. Iar asta m-a caracterizat încă de când eram mică. Nu cu jumătăți de măsură, nu cu e bine și așa. E foarte simplu. Țin foarte mult la calitatea poveștii, la cursivitatea ei și la miezul acela pe care orice poveste trebuie să-l aibă, chiar dacă scriu despre un ruj, parfum sau iau interviu unui parfumier.

A plecat din presa tradițională acum 5 ani, când lucrurile au virat nepermis de mult înspre comercial. După o ședință de redacție, a luat decizia să plece, să facă un pas în direcția ei, fără a face vreun compromis. Nu avea nicio plasă de siguranță, nicio alternativă sau ofertă, dar nu se mai regăsea acolo. Iar a doua zi dimineață s-a trezit cu un telefon – redactorul șef al unei publicații care urma să se lanseze în print i-a propus o colaborare. Apoi a primit prima colaborare pe partea de comunicare și PR din partea unui salon de beauty, iar apoi venit și al doilea, al treilea client și și-a deschis agenția de comunicare și PR, Ladylike Communication cu clienți din domeniul beauty, fashion și premium lifestyle.

Adina are multe proiecte pentru 2020 despre care încă nu poate să îmi povestească, dar am rugat-o să îmi dezvăluie măcar unul.

O serie de 7 cursuri de-a lungul anului împreuna cu Irina Markovits, intitulate Forever Chic. Vor să ofere femeilor o informație corectă și recomandări de produse, servicii care sunt testate și validate din punct de vedere profesional. Să le scutească de bătăile de cap pe care le au dimineața când deschid dulapul și nu știu cu ce să se îmbrace ori atunci când caută o cremă sau un fond de ten bun. Cursurile încep cu data de 28 martie, cel mai inspirat cadou pentru o femeie constând în câteva ore educative și interactive în compania altor femei de la care obțin  informații, și soluții, dar și diverse surprize pe care să le folosească acasă.

Ne dorim să facem puțină lumină acolo unde există confuzie și într-un domeniu în care informația corectă și veridică trebuie atent selectată. Atât eu, cât și Irina venim cu expertiza a câtorva zeci de ani și cu dorința de a face o diferență în viețile celor care ne urmăresc și citesc.

Care sunt tendințele pentru 2020 pe partea de îngrijire a pielii

În momentul de față există o serie de produse care depășesc orice așteptare, care îndeplinesc multe vise, ne fac să arătăm bine și fără machiaj.

Se dezvoltă foarte mult cosmetica antipoluare și antifatigue prin produse care conțin antioxidanți, care combat efectele radicalilor liberi asupra pielii, care te scapă de aspectul obosit și tern al tenului. Sunt formule care te ajută să ai un ten mult mai proaspăt și mult mai odihnit în zorii zilei, chiar dacă tu nu te simți deloc odihnită.

O altă tendință constă în apariția noilor formule ale cremelor de protecție solară inteligente care reușesc să protejeze tenul împotriva tuturor tipurilor de radiații ultraviolete, existente (nu doar UVA și UVB).

Bineînțeles, continuă inovatile în domeniul antiageing – produse inteligente care reușesc să resincronizeze ritmurile interne ale pielii, creme care au efect imediat de estompare a cearcănelor, de umplere a ridurilor sau efect microcontractant la nivelul feței și de ridicare a trăsăturilor. Tot mai mult s-au dezvoltat suplimentele performante pe bază de colagen, care, adminstrate în cure de câteva ori pe an ajută la refacerea rezervelor de colagen din organism. Și nu în ultimul rând, formulele personalizate (sunt disponibile și în România) alcătuite pe loc, în urma unei consultații prealabile.

Iar la final i-am adresat o întrebare personală. Unde este locul în care Adina Necula se simte cel mai bine și ce îi place cel mai mult să facă?

Biblioteca. Poți să mă lași acolo zile întregi, cu o agendă, un laptop și o cafea. Uneori realitatea vine și îmi spune că nu pot să îmi petrec timpul exact așa cum aș vrea, dar găsesc intervale pentru studiu și documentare, deoarece lucrurile se schimbă mereu în domeniul meu și trebuie să fiu permanent la curent cu ce se întâmplă.

 

 

 

Spune-le și prietenilor tăi:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Spune-le și prietenilor tăi:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Spune-mi părerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest formular colecteaza numele, e-mailul si continutul dvs. pentru a putea urmari comentariile introduse pe site. Pentru mai multe informatii, verificati politica noastra de confidentialitate, unde veti primi mai multe informatii despre unde, cum si de ce stocam datele dvs.